Od kilku lat można śledzić regularne podwyżki cen lokali w Trójmieście. W 2021 roku było dokładnie tak samo, a ceny nieruchomości znów ustaliły kolejne granice. Wartym zaznaczenia jest fakt, że był to rok, w którym odnotowano także przyrost ilości nowych nieruchomości przekazanych do użyteczności. Mimo to ceny poszły mocno w górę. Nie zniechęciło to mimo wszystko kupujących, jako że w poprzednim roku odnotowano większą sprzedaż mieszkań.

Nie da się ukryć, że w 2021 roku wartości mieszkań zarówno na rynku pierwotnym, a także wtórnym, poszły do góry. Przeciętna cen mieszkań osiągnęła kolejny rekord. Potwierdza to także raport Narodowego Banku Polskiego, który to tworzony jest w oparciu o dane od agentów nieruchomości oraz deweloperów. Wynika z nich, że porównując trzeci kwartał 2020 roku z trzecim kwartałem 2021 roku możemy zanotować wzrosty cen mieszkań w Gdańsku o nieznacznie ponad 10 procent.

Trójmiasto wyróżnia się na tle kraju, chociaż w innych większych miastach również można zaobserwować wzrosty cen, co jest wywołane między innymi inflacją czy wzrostem stóp procentowych. Bez wątpienia inflacja odnosi się do wszystkich miast w Polsce, jednakże poza Trójmiastem wzrosty cen nie są aż tak drastyczne.

Podwyżka cen mieszkań w 2021 roku dotyka zarówno rynek pierwotny, a także wtórny, przy czym nie da się ukryć, że w 2021 roku do góry wyjątkowo poszły ceny mieszkań nowych. 

W tej chwili trwa polowanie na dobre nieruchomości. Trwa ono nie jedynie na rynku premium. Nieruchomości o powierzchni 70-80 m kw. w segmencie ekonomicznym zostały bardzo przebrane, małe lokale pod wynajem również. Nieruchomość trudno wyszukać, bo lokale zostają sprzedane szybko. Jeśli oferta została dobrze przygotowana, finalizacja bywa nie dłuższa aniżeli dwa-trzy tygodnie. Ponadto środowisko trójmiejskich pośredników zorganizowało kooperację między biurami, w związku z czym bardzo dużo ofert w ogóle nie trafia do portali, bo nabywca znajduje się, jeszcze zanim powstanie ogłoszenie.

W poprzednim roku, po doświadczeniach z głębokim lockdownem, z propozycji sprzedaży bardzo szybko wyprzedawały się domy. Bardzo dużo osób pozamykanych w mieszkaniach bardzo szybko spełniło swoje marzenie o większej przestrzeni oraz wolnym od wirusa ogródku. Nieustannie bardzo duża jest w Trójmieście również sprzedaż dobrze umiejscowionych apartamentów, które w czasie epidemicznych utrudnień w przemieszczaniu się po świecie sprawują funkcję tzw. second home, a dodatkowo są niezłą inwestycja funduszy. 

 Wysokie oczekiwania inwestorów w stosunku do firm budowlanych w Gdańsku

Firmy budowlane w Gdańsku działają w środowisku bardzo dużej konkurencji. Codziennie zmagają się z walką nie jedynie o wartościowe kontrakty, ale również muszą zmagać się z powszechnym zjawiskiem podbierania drogocennych fachowców. Ponieważ reputacja jest w ich przypadku niesamowicie ważna, coraz wyraźniej dostrzegają potrzebę kształtowania właściwego wizerunku a także komunikowania konkurencyjnych przewag. Firma budowlana w Gdańsku chcąca utrzymywać się na dosyć konkurencyjnym rynku i zdobywać nowych inwestorów, musi ciągle sprawdzać otoczenie. Musi pogłębiać wiedzę, wysnuwać wnioski oraz przekuwać je na określone działania, prowadzące do rozwoju działalności. Musi również poradzić sobie z problemami typowymi dla tej dziedziny. Branża budowlana zawiera się w wielu dziedzinach. Inwestując w nowe sprzęty i narzędzia, można poszerzyć swoją ofertę oraz proponować jeszcze bardziej rozbudowane oraz kompleksowe usługi. Pozwoli to dotrzeć do większego grona ewentualnych inwestorów. Zarówno zmiana urządzeń na zdecydowanie bardziej zaawansowane, jak i zakup całkiem nowych maszyn związane jest z poświęceniem dużego kapitału, jeżeli jednak chcemy rozwijać firmę budowaną konieczne jest rozszerzanie zakresu działań. {Udzielanie|Świadczenie| kompleksowych usług daje szanse na otrzymywanie zyskownych zleceń, co w kolejności przenosi się na wyższe zyski.

Ilość firm budowlanych w Gdańsku skłania ku inwestowaniu w rozwijanie działalności. Warto przyłożyć wagę do jakości public relations, a okres zimy, podczas którego zamówień jest mniej, dobrze jest poświęcić na rozwój wizerunku firmy oraz działania marketingowe.